камеры

Діяльність селищної ради
Регламент
Положення про постійні комісії
План роботи
Проекти рішень селищної ради
Порядки денні засідань
Результати поіменного голосування
Рішення селищної ради
Протоколи сесій
Інформація про роботу постійних комісій
Оперативний план роботи
Графік виїзного особистого прийому громадян
Діяльність виконавчого комітету селищної ради
Регламент
План роботи
Рішення виконавчого комітету
Структура та чисельність апарату
Нормативні документи
Розпорядження селищного голови
Звіти селищного голови
Звернення громадян
Графік прийому громадян
Інформація про розгляд звернень громадян
Графік проведення "Дня депутата"
Державні закупівлі
Нормативно-правова база
Річні плани закупівель
Інформація щодо закупівель
Бюджет
2020 рік
2019 рік
2018 рік
2017 рік
2016 рік
Місцеві програми
Селищні програми соціально-економічного розвитку
Звіти про виконання селищних програм
Паспорти бюджетних програм
Звіти про виконання бюджетних програм
Доступ до публічної інформації
Нормативно-правова база
Порядок запиту інформації
Порядок оскарження
Звіти щодо задоволення запитів на інформацію
Адміністративні послуги
Реєстр адміністративних послуг
Стандарти адміністративних послуг
Комунальні підприємства та установи
Комунальне підприємство «Благоустрій»
Контакти комунального підприємства «Благоустрій»
Цілі діяльності комунального підприємства
Квартальна фінансова звітність
Річна фінансова звітність
Аудиторські висновки
Статут
Біографічна довідка керівника
Річні звіти керівника
Структура і розмір винагороди керівника
Рішення селищної ради та виконавчого комітету
Фактори ризику
Відомості про договори
Операції та зобов'язання підприємства
Підприємництво та регуляторна політика
Плани діяльності
Проекти
Аналізи
Звіти
Перелік діючих регуляторних актів
Громадські слухання
Інформація від територіального органу Державної фіскальної служби
Вакансії
Оголошення
Запобігання проявам корупції
Нормативно-правові акти з питань запобігання протидії корупції
Методичні рекомендації з питань запобігання і протидії корупції
Номери телефонів довіри правоохоронних органів
Очищення влади
Нормативна база
Відомості про стан проходження перевірки
Місцеві вибори 2018 року
Матеріали селищної виборчої комісії
Постанови селищної виборчої комісії
Декларації кандидатів на посаду селищного голови
Декларації кандидатів в депутати селищної ради
Перейменування селища та вулиць
Декларації посадових осіб
Місцеві вибори 2019 року
Матеріали селищної виборчої комісії
Постанови селищної виборчої комісії
Декларації кандидатів на посаду селищного голови
Декларації кандидатів в депутати селищної ради
Інвестиційний атлас надрокористувача
Генеральні плани

Корисні посилання

01

02

03

08

09

05

06

logo

banerBPD 170x100

Баннер
Баннер

За шість місяців поточного року в Пологівському, Більмацькому та Розівському  районах – сплатили майже 112,2 мільйонів гривень єдиного соціального внеску

Протягом січня - червня 2020 року надходження по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від платників податків Пологівського, Більмацького та Розівського районів  склали 112,2 млн гривень. Цей показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 108,1 млн грн. Індикативний показник виконано на 102відсотків. Про це проінформувала начальниця Пологівського управління Головного управління ДПС у Запорізькій області  Світлана БРУЙ.

У червні 2020 року фактичні надходження ЄСВ від платників районів склали 21,8 млн гривень.

Нагадуємо, що платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати внесок. Відповідно до чинного законодавства ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Зауважимо, що за наявності в особи одночасно зобов’язань зі сплати єдиного внеску, зобов’язань зі сплати податків та інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами – сплата ЄСВ виконується в першу чергу і має пріоритет перед усіма іншими, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.

Розяснення законодавства

Внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів

Пологівське управління Головного управління ДПС у Запорізькій області повідомляє, що  Міністерство фінансів України наказом від 24.06.2020 № 323 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 606/34889) (далі – Наказ № 323) затвердило зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.

Наказом № 323, зокрема удосконалено порядок подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – повідомлення за ф. № 20-ОПП).

Уточнено, що у повідомленні за ф. № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, які є власними, орендованими або переданими в оренду.

Під час надання повідомлень за ф. № 20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування (наприклад, якщо подається інформація про об’єкти оподаткування – офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за одною адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об’єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин).

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у повідомленні за ф. № 20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).

Детальніше...

Фахівці Пологівського Центру обслуговування платників протягом першого півріччя поточного року надали майже 4 тисячі адмінпослуг

Упродовж січня-червня 2020 року Центр обслуговування платників Пологівського управління податкової служби області надав суб’єктам господарювання і громадянам 3959 адміністративних послуг.

Як повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, фахівці ЦОПу  видали 1076  карток платника податків  та внесли до паспорта громадянина України дані про реєстраційний номер  облікової картки платника податків із Держреєстру фізосіб-платників податків, надали  2091 відомостей про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

Також за цей час 124 суб’єкти підприємницької діяльності виявили бажання стати платниками єдиного податку, 83 отримали витяги з реєстру платників єдиного податку, 155 «єдинників»  зареєстрували книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат.

Крім того, за шість місяців зареєстровано 68 реєстраторів розрахункових операцій, 153 книг обліку розрахункових операцій та реєстрації розрахункових книжок. Довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету видані 85 платникам.

Нагадаємо, перелік адміністративних послуг, які надаються Центрами обслуговування платників можна переглянути на офіційному порталі Головного управління ДПС у Запорізькій області за посиланням http://zp.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/

Інформацію з питань режиму роботи ЦОП Пологівського управління та надання адміністративних послуг можна отримати за телефоном (06165) 2 -37-80, (06165) 2-29-49.

Детальніше...

За час кампанії «Декларування 2020» до Пологівського управління подано понад 2 тисячі декларацій

З початку року до Пологівської податкової інспекції громадни подали 2405 декларацій про майновий стан і доходи за 2019 рік. Мешканці Пологівського, Більмацького та Розівського районів задекларували понад 28 мільйонів гривень доходів. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Оподаткування доходів громадян дозволить поповнити місцеві бюджети більш ніж на 2мільйона 739тисяч податку на доходи фізичних осіб та направити до держбюджету                212,7 тисяч гривень військового збору.

Найбільша кількість декларацій надійшла від громадян, які отримували прибутки від продажу сільськогосподарської продукції 12 мільйонів 822тисячі. Спадкоємці подали              72 декларації.

Правом на отримання податкової знижки скористалося 85 осіб. За результатами розрахунків сума до повернення склала 107 тисяч гривень.

Світлана Бруй акцентувала увагу на тому, що надходження податку на доходи фізичних осіб є базовими для місцевих бюджетів, і висловила подяку всім громадянам, які вчасно і чесно виконали свій конституційний обов’язок.

Вона також нагадала, що реалізувати своє право на податкову знижку можна до кінця 2020 року, а суми податкових зобов’язань необхідно сплатити до 1 жовтня.

Пологівські податківці зареєстрували 68 РРО

Упродовж січня-червня поточного року фахівці Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області  зареєстрували суб’єктам господарювання 68 реєстраторів розрахункових операцій (РРО), 153 книги обліку розрахункових операцій та 69 розрахункових книжок.

Пологівське управління нагадує, що Закони України від 20 вересня 2019 року               № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»  та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі та послуг»  та №129-ІХ  «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» відкрили можливість використовувати замість традиційних РРО спеціальні програми призначені для реєстрації розрахункових операцій – програмні РРО.

Так, починаючи з 1 серпня 2020 року усі користувачі РРО за бажанням можуть отримати безкоштовне програмне рішення від ДПС або придбати будь-який інший програмний РРО.

З новаціями щодо застосування реєстраторів розрахункових всі бажаючі мають змогу ознайомитись на офіційному сайті Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/novitni-rro.

Довідки щодо  реєстраційної процедури РРО платники податків можуть отримати в центрі обслуговування платників Пологівської ДПІ Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області розташованого за адресою: м. Пологи, вул. І.Чеберка, 9 або за телефонами  (06165) 2-29-49, (06165) 2-37-80.

Розяснення законодавства

Закон України № 466: зміни в оподаткуванні ПДФО

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) передбачено низку змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які стосуються податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).

Так, зокрема відповідно до статей 164 і 165 ПКУ не оподатковуються ПДФО:

► відшкодування моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

► суми пенсій, розмір яких перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму;

► сума страхових (регламентних) виплат, страхових відшкодувань, що здійснюються Моторним (транспортним) страховим бюро України (сума не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), що визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати).

Згідно з оновленим п. 170.2.2 ст. 170 ПКУ до продажу інвестиційного активу прирівнюються операції з повернення платнику ПДФО коштів або майна (майнових прав), попередньо внесених ним (або особою, у якої інвестиційний актив був придбаний прямо чи опосередковано) до статутного капіталу емітента корпоративних прав, у разі виходу такого платника ПДФО з числа засновників (учасників) такого емітента, зменшення статутного капіталу такого емітента чи ліквідації такого емітента.

У разі продажу або придбання платником ПДФО інвестиційних активів до/у нерезидентів – пов’язаних осіб або нерезидентів, зареєстрованих у державах (на територіях), що включені до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України, доходи та витрати за такими операціями визначаються:

◄ у розмірі не нижче звичайної ціни – у разі продажу платником податку інвестиційного активу;

◄ у розмірі не вище звичайної ціни – у разі придбання платником податку інвестиційного активу.

Це положення не застосовується, якщо покупцем інвестиційного активу є прямо або опосередковано контрольована іноземна компанія, у якої продавець інвестиційного активу є контролюючою особою та яка залишається власником зазначеного інвестиційного активу станом на кінець звітного періоду, у якому відбулося відчуження інвестиційного активу.

Також Законом № 466 до ст. 170 ПКУ додано новий п. 170.13, яким визначено порядок оподаткування прибутку та доходів контрольованих іноземних компаній.

Так, платник ПДФО – резидент, що визнається контролюючою особою щодо контрольованої іноземної компанії, зобов’язаний визначити частину прибутку контрольованої іноземної компанії та включити її до загального оподатковуваного доходу, що відображається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи та оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, тобто   18 %. Норма набере чинності з 01.01.2021.

Законом № 466 запроваджено зміни в оподаткуванні продажу нерухомості, а саме:

► оподаткування за ставкою 18 % доходу, отриманого платником податку від продажу протягом звітного податкового року третього та наступних об’єктів нерухомості. Перший об’єкт на рік залишається за нульовою ставкою, другий – за ставкою 5 % (п. 172.2 ст. 172 ПКУ);

► звільняється від сплати 5 % ПДФО під час продажу об’єкт незавершеного будівництва за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки (п.172.1 ст.172 ПКУ).

Роботодавцям про способи подання повідомлення про прийняття працівника на роботу

Пологівське управління повідомляє, що  відповідно до Порядку повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року                  № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413), повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

► засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

► на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

► на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Змінено порядок заповнення форми № 1ДФ

Пологівське управління повідомляє, що наказом МФУ від 26.05.2020 року № 241 внесено зміни до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Наказ набирає чинності з 01 липня 2020 року.

Змінами відкориговано Довідник ознак доходів фізичних осіб.

Так, ознака «106» Довідника з 01.07 2020 року розділяється:

– 106 "Дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду (пунктом 170.1 статті 170 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)";

– 195 "Дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис згідно пунктом 170.1 статті 170 розділу IV Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)";

– 196 "Дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу)".

Ознака «153» Довідника із 01.07.2020 року розділяється:

– 153 "Основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому (підпункт 165.1.31 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу)";

– 197 "Основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку (підпункт 165.1.31 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу)".

Ознака «128», буде мати назву - "Сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту інвалідів (підпункт 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу)".

Оскільки Наказ № 241 наберає чинності 1 липня 2020 року, то нові ознаки доходів застосовуються починаючи з заповнення ф. № 1ДФ за 3-й квартал 2020 року.

Змінився термін подання звітності для підприємців у разі припинення підприємницької діяльності

Пологівське управління інформує про те, що Законом України від 16.01.2020                    №466 – ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п. 177.11     ст. 177 (діє з 23.05.2020 року), а саме:

- фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду.

Отже, подавати таку податкову декларацію про майновий стан і доходи необхідно протягом 20 календарних днів після закінчення місяця, у якому відбулося таке припинення (було - протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності).

Як провести податкову звірку даних щодо плати за землю?

Пологівське управління повідомляє, що власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі - платники земельного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 та 281.5 ПКУ;

- розміру ставки земельного податку;

- нарахованої суми плати за землю.

Для проведення звірки платникам необхідно мати при собі оригінали документів, що підтверджують право на землю, користування пільгами тощо.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)  надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Увага! Фізичним особам - платникам земельного податку податкові повідомлення-рішення надсилаються до 1 липня поточного року. Податок за землю необхідно сплатити протягом 60 днів із дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Документи, що підтверджують право платника податку на податкову знижку

Державна податкова служба України листом від 29.05.2020                                                      № 8457/7/99-00-04-05-02-07) повідомила що Законом України від 16 січня 2020 року                              № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон № 466-ІХ) внесені зміни до підпунктів 166.2.1 та 166.2.2 пункту 1662 статті 166 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), відповідно до яких уточнено перелік документів, які підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи послуги).

Також встановлено, що копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Кодексом.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Таким чином, фізичні особи - платники податку на доходи фізичних осіб, які з метою реалізації права на податкову знижку будуть подавати податкові декларації після 23 травня 2020 року, зобов'язані разом з податковою декларацією також надати копії документів, що підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки.

Стосовно надання копій договорів

Кожен випадок суспільних відносин, що виникають в процесі реалізації прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб регулюється спеціальними законами, які визначають порядок таких відносин.

За змістом положень ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 ЦКУ).

Цивільне законодавство допускає укладання правочинів як в усній, так і в письмовій формах. Водночас спеціальне законодавство може передбачатиобов'язкове укладання договору.

Таким чином, при застосуванні статті 166 Кодексу, зокрема щодо надання копій договорів за їх наявності, слід керуватися спеціальними законами, якими регулюється конкретний випадок цивільно-правових відносин.

Стосовно підтвердження витрат електронним розрахунковим документом

У разі якщо платник податків зазначає при поданні податкової декларації лише реквізити електронного розрахункового документа, для підтвердження права такого платника на податкову знижку слід користуватись Державним сервісом перевірки квитанцій (сheck.gov.ua), який дає можливість перевірити факт оплати по коду квитанції.

Станом на 29.05.2020 до сервісу підключені Приватбанк, Монобанк,   А-Банк, Банк Восток, тощо.

Після введення коду квитанції (16 цифр) та підтвердження з'являєтьсяінформація: ПІП платника, одержувач, сума, дата сплати та призначення платежу, які доступні для завантаження.

Також зазначено, що змінами, внесеними Законом № 466-ІХ передбачено, що відповідно до п. 543 ст. 54 Кодексу контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв'язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірки платника податків свідчать про завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв'язку із використанням права на податкову знижку, заявлену у податковій декларації.

Користувачам РРО до уваги: запровадження процедури «КЕШБЕК» перенесено                 на 01 січня 2021 року

Пологівське управління  звертає увагу платників, що нормами Закону України                    від 17.03.2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» запровадження процедури «КЕШБЕК» перенесено на 01 січня 2021 року.

Також, законом внесено низку змін, зокрема, до Закону України від 20.09.2019 №128 «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг». Механізм «кешбек» запроваджується передусім для боротьби з «нефіскальними» чеками, коли окремими несумлінними платниками споживачам надаються чеки, які не є фіскальними.

Для списання заборгованості з ЄСВ необхідно подати заяву до 31 серпня                  2020 року

З 03 червня 2020 року набрав чинності п. 5 розділу І Закону України від 13 травня 2020 року №592-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон №592-ІХ) відповідно до якого суми недоїмки, нараховані фізичним особам - підприємцям, крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування та особам, які провадять незалежну професійну діяльність підлягають списанню, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб за період з 1 січня 2017 року по 03 червня 2020 року.

Для цього платнику податків необхідно до 31 серпня 2020 року (90 календарних днів з дня набрання чинності Закону №592-ІХ) подати:

- заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

- звітність до податкового органу за відповідний період, якщо вона не була подана раніше;

- заяву про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені (в довільній формі).

Житлова нерухомість непридатна для проживання: які документи надаються для підтвердження?

Пологівське управління звертає увагу, що відповідно до п.п. «ґ» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Статтею 30 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами визначено, що питання обліку житлового фонду, об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності, здійснення контролю за його використанням, а також питання визначення технічного стану житлових будинків належать до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Статтею 7 Житлового кодексу Української РСР від 30 червня 1983 року № 5464-X із змінами та доповненнями та Положенням про порядок обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затвердженим постановою Ради Міністрів УРСР від 26 квітня 1984 року № 189 (далі – Положення) врегульовано питання щодо визнання житлового будинку непридатним для проживання.

Так, згідно з п. 3 Положення обстеження житлових будинків (приміщень) проводиться інженерно-технічними працівниками житлово-експлуатаційних організацій за участю представників громадськості. У разі необхідності до обстеження залучаються фахівці проектних і науково-дослідних організацій та органів і закладів санітарно-епідеміологічної служби.

На підставі матеріалів обстеження стану жилих будинків житлово-експлуатаційна організація визначає будинки, що відповідають санітарним і технічним вимогам, і складає про це відповідний акт, який затверджується керівником вказаної організації (п. 4 Положення).

У разі неможливості або недоцільності проведення капітального ремонту житлово-експлуатаційна організація вносить до виконкому районної, міської, районної у місті Ради народних депутатів пропозицію про визнання жилого будинку (жилого приміщення) таким, що не відповідає вказаним вимогам і є непридатним для проживання (п. 5 Положення).

Згідно з п. 11 Положення якщо жилий будинок (жиле приміщення) визнано виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання, виконком відповідної місцевої Ради вносить до виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів пропозицію про використання цього будинку (приміщення) в інших цілях або про знесення будинку.

При цьому додаються такі документи:

а) рішення виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів про визнання жилого будинку (жилого приміщення) невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання;

б) проект рішення виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів про дальше використання жилого будинку (жилого приміщення) або про знесення будинку.

Виконавчий комітет обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів розглядає подані матеріали і приймає рішення про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку (п. 12 Положення).

Враховуючи вищевикладене, власник об’єкта житлової нерухомості може підтвердити, що житлова нерухомість непридатна для проживання на підставі рішення органу місцевого самоврядування про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку.

2. До уваги «сплячих» підприємців на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність:

Встигніть списати борг з єдиного внеску до 1 вересня

Законом України від 13.05.2020 р. № 592-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме  розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено п. 915.

Згідно змін, підлягають списанню за заявою платника несплачені станом на день набрання чинності Закону № 592 (з 03.06.2020р.) суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску, а саме фізичним особам - підприємцям на загальній системі оподаткування та особам, які провадять незалежну підприємницьку діяльність за період з 01.01.2017р. до 03.06.2020р., а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592 (з 03.06.2020):

фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування — державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу - звітності з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до дня набрання чинності Законом № 592 (03.06.2020р.). Зазначена звітність подається  у випадку, якщо вона не була подана раніше;

особами, які провадять незалежну підприємницьку діяльність до податкового органу за основним місцем обліку —   заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності з єдиного внеску за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 592 (03.06.2020р.). Зазначена звітність подається, якщо вона не була подана раніше.

Після отримання відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) податковий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову такого списання.

Рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені може бути прийнято за умови, якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

- платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01.01.2017р. до дня набрання чинності Законом № 592;

- суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті.

У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті, податковий орган списує суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

Новації законодавства для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи

Законом України від 16.01.2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» передбачені зміни для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи, а саме:

У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. "б" 4 пункту 293.8              ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (п. 183.4 ст 183 ПКУ).

Отже, платником єдиного податку третьої групи у разі добровільної зміни ставки єдиного податку в розмірі 5% реєстраційна заява щодо зміни ставки подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку 3%, що передбачає сплату ПДВ (було не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу).

для платників єдиного податку першої - третьої груп з 1 липня 2020 року не діє звільнення від сплати земельного податку за ділянки, які надаються в оренду (найм, позичку), а також за ділянки, на яких розташовані об'єкти нерухомості, що надаються в оренду (найм, позичку) (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297ПКУ).

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів ( п.п. 8                   п. 298.2.3 ст. 298 ПКУ) .

Отже, сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування, має перевищувати 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1020 грн (60 х 17 грн).

Платниками єдиного податку третьої групи у разі зміни податкової адреси, місця провадження господарської діяльності Заява для застосування спрощеної системи оподаткування та звітності (форма якої затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 №308) подається не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ) (раніше така заява подавалась  разом з декларацією з єдиного податку за звітний квартал, у якому відбулися зміни).

Новації законодавства: змінено терміни подання звітності для підприємців на загальній системі у разі ліквідації

Законом України від 16.01.2020 №466 – ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п. 177.11 ст. 177 (діє з 23.05.2020 року), а саме:

Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду.

Отже, подавати таку податкову декларацію про майновий стан і доходи необхідно протягом 20 календарних днів після закінчення місяця, у якому відбулося таке припинення (було - протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності).

Нагадаємо, що у разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Декларування 2020: скористайтесь новими можливостями для отримання податкової знижки

Законом України від 16.01.2020 №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу України в частині документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки (п.п. 166.2.1, п.п. 166.2.2 ст.166 ПКУ) (діє з 23.05.2020 року).

Нагадаємо, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються податковому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Отже, з 23.05.2020 року фактично здійснені витрати платник може підтвердити електронним розрахунковим документом. В податковій декларації зазначаються реквізити електронного розрахункового документа.

Новації законодавства: що обов’язково варто знати платникам єдиного податку

Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» передбачені зміни щодо застосування  спрощеної системи оподаткування.

Запроваджено єдиний звітний період для звітності з податку на додану вартість, який дорівнює календарному місяцю, у тому числі для платників єдиного податку (п.202.1 ст. 202 ПКУ).

для платників єдиного податку першої - третьої груп з 1 липня 2020 року не діє звільнення від сплати земельного податку за ділянки, які надаються в оренду (найм, позичку), а також за ділянки, на яких розташовані об'єкти нерухомості, що надаються в оренду (найм, позичку) (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297ПКУ).

Платниками єдиного податку третьої групи у разі зміни податкової адреси, місця провадження господарської діяльності Заява для застосування спрощеної системи оподаткування та звітності (форма якої затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 №308) подається не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ) (раніше така заява подавалась  разом з декларацією з єдиного податку за звітний квартал, у якому відбулися зміни).

У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. "б" 4 пункту 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (п. 183.4 ст 183 ПКУ).

Отже, платником єдиного податку третьої групи у разі добровільної зміни ставки єдиного податку в розмірі 5% реєстраційна заява щодо зміни ставки подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку 3%, що передбачає сплату ПДВ (було не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу).

У разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абз. третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ  (1020 грн), на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, такий платник зобов'язаний перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, в останній день другого із двох послідовних кварталів ( п.п. 8 п. 298.2.3 ст. 298 ПКУ). 

Якщо платником не буде здійснений такий перехід, то за рішенням контролюючого органу його реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.

Заява про реєстрацію особи як платника ПДВ подається до контролюючого органу засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Суб'єкти господарювання (новостворені) можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платник ПДВ під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи - підприємця. Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (п. 183.7 ст. 183 ПКУ).

Отже, заяву про реєстрацію особи як платника ПДВ необхідно подавати тільки в електронній формі.

Перереєстрація платника ПДВ, яка здійснюється у зв'язку з перетворенням, проводиться на підставі заяви платника ПДВ, яка подається протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку або виникли інші підстави для перереєстрації.

Якщо такий платник не подав заяву в установлений строк, його реєстрація платником ПДВ буде анульована.

Перереєстрація у зв'язку із зміною найменування (крім перетворення) (прізвища, імені та по батькові) платника податку, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником податку на підставі відомостей з цього Єдиного державного реєстру (п. 183.15 ст. 183 ПКУ).

Платник ПДВ надає поворотну фінансову допомогу. Чи оподатковувати таку суму?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ (п.п «а» та «б» п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу).

Постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (п.п. 14.1.185 ст. 14 ПКУ).

Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п.п 14.1.191 ст. 14 ПКУ).

Оскільки операція з надання платником ПДВ поворотної/безповоротної фінансової допомоги не підпадає під визначення операцій з постачання товарів/послуг, така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Головне підприємство - платник ПДВ передає філії товари. Чи виникає об’єкт оподаткування ПДВ?

Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення (п. 3 ст. 95 Цивільного кодексу України)

Оскільки відокремлений підрозділ (філія) не є юридичною особою, то у податкових органів відповідно до ст.180 ПКУ відсутні підстави для реєстрації філії в якості платника ПДВ.

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ (пп.«а» та «б» п.185.1 ст.185 ПКУ).

Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду . (пп.14.1.191 ст.14 ПКУ).

Отже, оскільки в рамках юридичної особи право власності не змінюється, то операція з передачі для виробничого використання товарів/послуг основних фондів в межах балансу платника ПДВ (головного підприємства), а саме: від головної організації до однієї з філій (чи від однієї із філій до головної організації) не підлягає оподаткуванню ПДВ.

Товари відвантажені до реєстрації платником ПДВ. Чи виникають податкові зобов’язання, якщо оплата надійшла після отримання статусу платника ПДВ?

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів / послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

- дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Оскільки виникнення податкових зобов'язань з ПДВ відбувається за правилом «першої події», якою у даному випадку є дата постачання товарів покупцю, то у постачальника, який на таку дату не був зареєстрований платником ПДВ, податкові зобов'язання з ПДВ у разі надходження оплати за відвантажені товари після його реєстрації платником ПДВ, не виникають.

Тобто, у разі, якщо на момент відвантаження товарів постачальник не був зареєстрованим  платником ПДВ, то при надходженні оплати за такі товари після його реєстрації в якості платника ПДВ, податкові зобов’язання не відображаються.

Зазначена норма передбачена  п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України.

Платникам податку на прибуток. Разом з податковою декларацією з податку на прибуток обов’язково подається фінансова звітність

Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 ПКУ).

Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (п. 137.4 ст. 137 ПКУ).

У податковій декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 № 897, інформація про наявність поданих до Декларації додатків – форм фінансової звітності платником зазначається проставлянням позначки «+» у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків».

Отже, оскільки для визначення об’єкта оподаткування використовуються дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності, то платники податку на прибуток зобов’язані подавати Декларацію за податкові (звітні) періоди разом з проміжною або річною фінансовою звітністю, незалежно від показників, які відображені у такій фінансовій звітності.

Нагадаємо, що річний податковий (звітний) період встановлюється для платників податку:

- які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;

- у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень.

До уваги громадян: Особливості сплати транспортного податку в 2020 році

Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

У 2020 році підлягають оподаткуванню транспортним податком легкові автомобілі з 2015 року випуску (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 1 771 125 гривень.

Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2020 році, розміщено на офіційному вебсайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням: http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється податковим органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку податковим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Податковий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Фізичні особи – платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

Нагадаємо, що транспортний податок належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування транспортним податком визначено ст. 267 Податкового кодексу.

Підприємство організовує проведення медичних оглядів працівників: особливості оподаткування ПДВ

Звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з охорони здоров’я закладами охорони здоров’я, що мають ліцензію на постачання таких послуг, крім, зокрема, таких послуг:

•проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян (п.п.«в» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ);

•проведення медичного огляду осіб для видачі:

- дозволу на право отримання та носіння зброї громадянам, крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством;

-  відповідних документів на виїзд громадян за кордон за викликом родичів, що проживають у зарубіжних країнах, оздоровлення в зарубіжних лікувальних або санаторних закладах за власним бажанням, а також у службові відрядження (крім державних службовців, робота яких пов’язана з такими виїздами і які мають відповідні медичні документи);

-  посвідчення водія транспортного засобу (п.п.«з» п.п.197.1.5 ст.197 ПКУ).

Отже,  якщо організація проведення та фінансування медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, для роботодавця є обов’язком згідно із Законом України «Про охорону праці» та іншим законодавством, та медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на постачання послуг з охорони здоров’я, то операції з їх проведення звільняються від оподаткування ПДВ.

Послуги з проведення профілактичних медичних оглядів із підготовкою висновку про стан здоров’я на прохання громадян та послуги з проведення медичного огляду осіб (крім військовослужбовців і посадових осіб, носіння зброї якими передбачено законодавством) для видачі дозвільних документів, визначених ПКУ оподатковуються ПДВ на загальних підставах за ставкою 20%.

ГУ ДПС у Запорізькій області

За півроку запоріжці отримали у податковій майже 31 тисячу електронних ключів

У січні-червні фахівці податкової служби регіону надали електронні довірчі послуги 13582 громадянам. Усього платники податків отримали 30900 кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість відвідувачів пунктів реєстрації збільшилась на 3,5 тисячі, а електронних ключів – на 4,8 тисячі.

За допомогою електронних ключів можна користуватися десятками онлайн податкових сервісів, які пропонує Електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua), а також отримувати послуги від інших державних відомств, організацій і компаній.

Зауважимо, на період карантину надання електронних довірчих послуг здійснюється лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань та з обмеженою кількістю одночасного перебування людей у приміщеннях відокремлених пунктів реєстрації, в залежності від кількості працюючих робочих місць (на 1 працівника 1 відвідувач).

Докладна інформація про порядок отримання ключів, регламент роботи і контакти підрозділів, а також механізм повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом розміщені на сайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС: https://acskidd.gov.ua.

Запорізький бізнес і влада консолідують зусилля у протидії нелегальній торгівлі

Представники запорізького бізнесу і державних органів влади напрацьовують реальні кроки у боротьбі з незаконним обігом підакцизних товарів та іншої продукції на території обласного центру та регіону. Про це йшлося на засіданні обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва, яке відбулося під головуванням очільника Запорізької облдержадміністрації Віталія Боговіна.

Участь у заході взяли начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, в.о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Сергій Вінніченко, начальник Головного управління Національної поліції в Запорізькій області Микола Лушпієнко, прокурор Запорізької області Володимир Калюга, керівники інших державних відомств, запорізьких підприємств і громадських організацій.

Учасники засідання розглянули актуальні питання ведення бізнесу в умовах карантину та після його завершення. Зокрема, нагальною для суб'єктів господарювання та органів влади залишається проблема незаконної торгівлі та обігу підакцизних товарів. Саме тіньові ділки завдають шкоди підприємцям і компаніям, які працюють офіційно та у конкурентних умовах. Крім того, нелегальний бізнес призводить до ненадходження податків та зборів до бюджетів і соціальних фондів.

Представляючи позицію податкової служби, Роман Афонов наголосив, що податківці проводять роботу з детінізації ринку підакцизної продукції та зацікавлені у розширенні спільних заходів за участю правоохоронних органів і представників громадськості.

У результаті обговорення за пропозицією Віталія Боговіна учасники вирішили розробити інтерактивну мапу для позначення нелегальних точок продажу  алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що дасть можливість оперативно реагувати на факти реалізації контрабандної або контрафактної продукції.

Також члени координаційної ради проаналізували стан просування продукції запорізьких товаровиробників, зокрема, у рамках проєкту "Купуй запорізьке", та окреслили плани на наступні засідання..

У Запоріжжі будуть судити нелегальних спиртовиків

У червні фахівці слідчих підрозділів ГУ ДФС у Запорізькій області передали до суду обвинувальний акт відносно виробників фальсифікованого алкоголю.

Так, співробітники податкової міліції під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчили кримінальне провадження відносно мешканця Мелітополя, який протягом 2019-2020 років здійснював незаконне виготовлення спирту та алкогольних напоїв, а також їх зберігання та реалізацію (ч.ч.1, 2 ст.204 КК України).

Підпільний цех з виготовлення спирту та алкоголю знаходився у приватному домоволодінні. Фальсифіковану продукцію реалізовували через мережу інтернет та мобільні додатки.

Фігуранту справи загрожує максимальне покарання у вигляді 5 років позбавлення волі.

До запорізьких податківців надійшло 344 письмові звернення

За перше півріччя громадяни направили до податкової служби регіону 344 письмові звернення, зокрема, 341 заяву та три скарги.

Найчастіше запоріжці інформували податківців про факти ухилення від сплати податків (97 звернень або 28,2% від загальної кількості), цікавились загальнодержавними, місцевими податками і зборами та єдиним внеском (51 звернення або 14,8%), а також питаннями контрольно-перевірочної роботи (53 звернення або 15,4%).

На даний час фахівці органів ДПС області опрацювали 322 документи, ще 22 залишаються на розгляді. Відповіді громадянам надані без порушення термінів.

Нагадуємо, звернення можна надати кількома способами:

- поштою або передати особисто чи через уповноважену особу до ДПС за адресою: 69107, м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166;

- засобами телефонного зв'язку контакт-центру ДПС за телефонним номером: 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок "3";

- електронною поштою на адресу Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript (у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання);

- під час особистого прийому.

Запорізький бізнес спрямував на соціальні гарантії чотири мільярди

За перше півріччя запорізькі роботодавці сплатили 4 мільярди 242 мільйони гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (без показників великих підприємств, які обліковуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 196 мільйонів або на 4,8 відсотка.

Керівник податкової служби регіону наголосив, що кожного місяця компанії, установи і підприємці спрямовують до пенсійного і соціальних фондів, у середньому, понад 700 мільйонів, що перевищило минулорічний показник на 30 мільйонів.

Так, у січні-червні суб'єкти господарювання м. Запоріжжя направили 2 мільярди 196 мільйонів гривень єдиного внеску, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 670 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 394,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 285,5 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 117 мільйонів, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 112 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 112 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 107,8 мільйона тощо.

Усього в органах ДПС області зареєстровано 175038 платників єдиного внеску, що на 6260 більше, ніж торік.

Нагадаємо, з актуальною інформацією щодо змін законодавства, зокрема, стосовно адміністрування єдиного внеску, можна ознайомитися на сайті ГУ ДПС у Запорізькій області у розділі "Новини": https://zp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark.

У першому півріччі запорізькі платники поповнили держбюджет на 3,7 мільярда

З початку року до державного бюджету від платників Запорізького регіону надійшло 3 мільярди 744 мільйони гривень податків і зборів (без даних великих платників, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). У порівнянні з першим півріччям минулого року надходження зросли на 168 мільйонів гривень або на 4,7 відсотка. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов.

Майже половину доходів державної скарбниці сформувала сплата податку на додану вартість – 1,8 мільярда, що на 190 мільйонів або майже на 12 відсотків більше, ніж торік.

Запорізькі роботодавці і мешканці області спрямували 972,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, збільшивши відрахування до минулорічних показників на 51,8 мільйона або на 5,6 відсотка.

Також від платників надійшло 308,5 мільйона гривень військового збору, це на 12,6 мільйона або на 4,3 відсотка перевищило дані шести місяців минулого року.

Крім того, компанії і організації регіону перерахували 388 мільйонів гривень податку на прибуток, майже 138 мільйонів гривень рентної плати за користування природними ресурсами, 67 мільйонів гривень екологічного податку.

Запоріжці поповнили місцеві бюджети більш ніж на чотири мільярди гривень

У першому півріччі запорізькі платники податків спрямували до місцевих скарбниць регіону 4 мільярди 382 мільйони гривень (не враховуючи дані великих підприємств, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, це на 90 мільйонів гривень більше, ніж було сплачено у січні-червні 2019 року.

Понад 66 відсотків доходів бюджетів забезпечили надходження податку на доходи фізичних осіб – з початку року від роботодавців і громадян надійшло 2 мільярди 917 мільйонів, що на 155 мільйонів або на 5,6 відсотка більше, ніж торік.

Представники підприємництва і сільськогосподарського виробництва направили до скарбниць майже 662 мільйони гривень єдиного податку, збільшивши відрахування до минулорічного рівня на 50,2 мільйона або на 8,2 відсотка.

На третьому місці серед найбільших платежів – плата за землю, якої за шість місяців перераховано 423,8 мільйона, зокрема, від СГД-юридичних осіб громади отримали 361,7 мільйона, від фізичних осіб – 62,1 мільйона.

Підприємці і підприємства торгівлі сплатили 80,5 мільйона гривень акцизного податку з реалізації підакцизних товарів, що на 7,4 мільйона або на 10 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Крім того, компанії регіону спрямували 80 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів (води, надр та ін.), 67 мільйонів гривень податку на прибуток, 57 мільйонів гривень екологічного податку тощо.

Справу запорізького агропідприємства, яке ухилилось від сплати 7 мільйонів гривень ПДВ, розглядатиме суд

Слідчі податкової міліції Запорізької області під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчили досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом умисного ухилення від сплати податків та легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом, вчиненого групою осіб з числа службових осіб і засновників сільськогосподарського підприємства Запорізької області.

Встановлено, що службові особи сільгосппідприємства, діючи за попередньою змовою, надали завідомо неправдиві звітні відомості щодо площі орендованих земельних ділянок, обсягів постачання та відсотку питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів і послуг за 2015 рік. Такі дії призвели до безпідставного поширення на підприємство спеціального режиму оподаткування у сфері сільського господарства. У підсумку підприємство умисно ухилилось від сплати ПДВ на суму 7 мільйонів гривень.

У подальшому зазначені кошти були легалізовані шляхом здійснення фінансових операцій у виробничих цілях.

Під час досудового розслідування накладено арешт на транспортні засоби і сільськогосподарську техніку агропідприємства, а також корпоративні права підозрюваного загальною вартістю 2 мільйони гривень.

У червні 2020 року до суду направлено обвинувальний акт відносно керівника зазначеного підприємства.

Варто зауважити, що у грудні минулого року до суду направлено обвинувальний акт відносно іншого учасника вказаних кримінальних правопорушень – попереднього керівника цього ж підприємства, який на теперішній час розглядається судом.

Три тисячі запоріжців отримали офіційну роботу, а бюджети – майже 6 мільйонів гривень

З початку року запорізькі податківці разом із представниками інших контролюючих структур і органів влади проводили серед роботодавців інформаційну роботу, спрямовану на легалізацію найманої праці та заробітної плати. Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, за результатами роз'яснювальних заходів три тисячі громадян були офіційно працевлаштовані.

У першому півріччі за підсумками діяльності робочих груп при податковій службі регіону та органах виконавчої влади і місцевого самоврядування керівники підприємств і підприємці добровільно легалізували 2846 робітників. Їм виплачено 14,2 мільйона гривень доходів, а це, в середньому, 4723 гривні на одного працівника. Додаткові надходження до бюджету склали 5,8 мільйона гривень, зокрема, 2,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 3,1 мільйона гривень єдиного внеску та 200 тисяч гривень військового збору.

Наголошуємо, що за використання найманої праці з порушенням трудового та податкового законодавства, передбачена відповідальність, у тому числі, адміністративні та фінансові санкції. Наприклад, за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час або за виплату зарплати без нарахування та сплати єдиного внеску та податків доведеться сплатити штраф у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника.

Нові вектори взаємодії: робоча зустріч керівників податкової служби та Запорізької федерації роботодавців

Сьогодні відбулася робоча зустріч начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Романа Афонова із головою Ради Запорізької обласної федерації роботодавців Олександром Головко та віцепрезидентом ЗОСППР "Потенціал" Олексієм Кравчуном.

Учасники обговорювали актуальні питання розвитку запорізького підприємництва, серед яких – новації податкового законодавства, сплата податків компаніями і підприємцями регіону, проблемні аспекти діяльності суб'єктів господарювання, заходи з детінізації економіки, легалізації найманої праці тощо.

Крім того, сторони визначили подальші напрями спільної роботи, спрямованої на підтримку запорізьких товаровиробників і суб'єктів підприємництва. Передусім, співпраця передбачає проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи, підтримку у вирішенні проблем, які виникають у повсякденній діяльності представників бізнесу.

Наприкінці заходу учасники наголосили на необхідності поглиблення взаємодії між податковою службою і об'єднанням роботодавців регіону, пошуку нових ефективних форматів діалогу.